Восень – асаблівая пара года: вяне прырода, дні становяцца карацей, ночы, наадварот, даўжэй, наш імунітэт пачынае прыкметна слабець. У гэты перыяд арганізму вельмі патрэбна падтрымка, і ў гэтым пытанні харчаванню адводзіцца асаблівая роля. Большасць людзей восенню пачынаюць прымаць комплексы вітамінаў, гэта правільна, але аднымі вітамінамі тут не абыдзешся. Калі вы хочаце адчуваць сябе ўтульна і добра, патрабуецца перагледзець сваё харчаванне.

витамины

Калі вы ўжо збягалі ў аптэку і набылі добры вітамінавы комплекс, мы з задавальненнем вас пахвалім! Але тым, хто заснуў на старце і не паспеў гэтага зрабіць, дамо некалькі рэкамендацый па выбары такіх комплексаў.

апельсины

Звярніце ўвагу на склад і зрабіце выбар на карысць тых прэпаратаў, якія ўтрымліваюць наступныя вітаміны:

Вітамін A. Аказвае антыаксідантнае дзеянне, дапамагае нармалізаваць метабалічныя працэсы, паляпшае вонкавы выгляд скуры: увосень гэта асабліва важна, бо наша скура пастаянна падвяргаецца ўздзеянню халоднага паветра, што выклікае яе перасыханне.

Вітамін Е. Паляпшае стан сасудаў, стымулюе імунную сістэму.

Вітамін С. Выводзіць таксіны, актывуе клеткі імуннай сістэмы, удзельнічае ў працэсах крыватвору.

Вітамін B6. Дапамагае палепшыць працу нервовай сістэмы, павышае працаздольнасць, нармалізуе эмацыйны фон, прасцей кажучы, змагаецца з прыкметамі восеньскай маркоты.

Вітамін B12. Падтрымлівае функцыі страўнікава-кішачнага тракту, які пачынае пакутаваць з-за недахопу свежай гародніны і садавіны, паляпшае крыватвор.

Вітамін D. Паляпшае здароўе валасоў і пазногцяў, паскарае працу імуннай сістэмы.

овощи

Зараз кранем непасрэдна тэму харчавання. Першае, што вы павінны запомніць раз і назаўжды, свежая садавіна і гародніна – гэта вашыя лепшыя сябры! Так, восенню прылаўкі крам прыкметна пусцеюць, але на змену каханым персікам і кавунам пачынае прыходзіць іншая садавіна, напрыклад, мандарыны і хурма.

У наш час свежую гародніну і садавіну ў крамах прадаюць і ўвосень, і ўзімку, таму прасачыце, каб яны абавязкова прысутнічалі на вашым стале. Асабліва важна ёсць восенню цытрусавыя, багатыя вітамінам С. Гэты ж вітамін ў вялікай колькасці можна знайсці ў квашанай капусце і рэпчатым луку.

морковь

Вельмі рэкамендуем есці пабольш морквы восенню, гэты гародніна павышае супраціўляльнасць арганізма вірусам. Неверагодна карысным для імунітэту стане імбір – выдатны баец з прастуднымі захворваннямі.

Ведаеце, дзе можна знайсці рэдкія видамины Т і К, пекцін, мінералы і іншыя карысныя рэчывы? Магчыма, многія здзівяцца, але імі незвычайна багаты гарбуз! Таму не грэбуйце гарбузовымі кашамі і супчыкамі, яны стануць вельмі карыснымі стравамі гэтай восенню.

тыква

Не забывайце есці кісламалочныя прадукты, асабліва кефір і грэцкі ёгурт. Уключыце ў свой рацыён яйкі, нават калі не любіце, у іх шмат вітамінаў А і Е. І ні ў якім разе не забывайце пра зеляніну і часнок!