Прывітанне, сябры! Гэты артыкул мы вырашылі прысвяціць здароваму сну і ўсяму, што з ім звязана. Сон – натуральны працэс арганізма, неверагодна важны для яго здаровага развіцця! Падчас сну мазгавая актыўнасць зніжаецца, пачынаюць выпрацоўвацца гармоны, неабходныя для паўнавартаснай жыццядзейнасці.

ноги под одеялом

Многія грэбуюць сном: не выконваюць рэжым працы і адпачынку, позна кладуцца, мала спяць у нязручных ложках і каменных падушках. У выніку – адчуваюць сябе стомленымі і падушанымі, раздражняюцца па дробязях і заводзяцца з паў-абароту.

Важна памятаць, што:

✔ недосып уплывае на імунную сістэму

✔ нервовая сістэма напрамую залежыць ад таго, як вы выконваеце рэжым сну.

спать

Як перамагчы бессань?

Бессань – вельмі непрыемны стан, які моцна стамляе і вымотвае чалавека. Калі бессань заспела вас знянацку аднойчы, у гэтым няма нічога страшнага. Але рэгулярная адсутнасць сну ноччу – сур’ёзная падстава задумацца, бо яна можа нанесці сур’ёзную шкоду арганізму.

Мы сабралі для вас некалькі саветаў, якія дапамогуць перамагчы бессань.

✔ Скажыце «не!» гаджэтам перад сном. Не выкарыстоўвайце тэлефоны, планшэты, не гледзіце тэлевізар. Аддайце перавагу кнізе або трохі памедыцыруйце пад расслабляльную музыку або гукі прыроды.

✔ Купіце зручны матрац і падушку. Не варта грэбаваць і пасцельнай бялізной, перавагу лепш аддаць натуральным тканінам. Перад сном выветрыце спальню. У нашым інстаграме мы захавалі для вас прамы эфір з Наталляй Кульчынскай – экспертам кампаніі Vegas! Vegas – сетка салонаў артапедычных матрацаў № 1 у Беларусі!

✔ Усталюйце графік. Старайцеся класціся спаць і ўставаць у адны і той жа час.

✔ Кушайце «сонную» ежу. Гэта прадукты, багатыя магніем і вітамінам В: палтус, шпінат, арэхі, зялёная гародніна, бабовыя.

Ароматэрапія

Многія чулі пра тое, што для добрага сну можна прыняць ванну. Гэта праўда, але ёсць адно але! Не варта заскакваць ў ложак адразу пасля працэдуры, трэба пачакаць пару гадзін. Гарачая вада на некалькі градусаў павысіць тэмпературу цела, а падчас сну тэмпература, наадварот, паніжаецца. Таму арганізму прыйдзецца выдаткаваць больш часу для паніжэння тэмпературы.

А вось вам некалькі водараў, якія дапамогуць хутка і спакойна заснуць. Іх можна атрымаць з эфірных алеяў або натуральнай касметыкі. Яе, дарэчы, вы можаце купіць у нашай інтэрнэт-краме! Гартайце карусель!

• лаванда – аказвае агульны заспакаяльны эфект, дапамагае пры неспакойным сне;

• ядловец – здымае нервовае напружанне і стомленасць;

• рамонак – змагаецца з клапатлівым сном, расслабляе;

• ваніль – нельга выкарыстоўваць у сітуацыях, якія патрабуюць падвышанай канцэнтрацыі, глыбока расслабляе;

• бергамот – змагаецца з трывожнасцю;

• піжма – здымае стомленасць і напружанне ў мышцах.

Рэжым працы і адпачынку

У пытаннях здаровага сну рэжым працы і адпачынку займае адно з самых значных месцаў. Калі вы, прачнуўшыся, адчуваеце сябе пабітым і стомленым, не можаце вылезці з-пад коўдры, а ў галаве пульсуе думка: «Вярнуся дадому – і адразу лягу спаць!», Першае, што вы павінны зрабіць – гэта наладзіць рэжым сну!

Старайцеся класціся і ўставаць у адзін і той ж час. Не дазваляйце сабе спаць у крэсле пад тэлевізар, паколькі гэта адбярэ ў вас магчымасць заснуць ў патрэбны час.

Класціся спаць лепш да 23:00. Уся справа ў тым, што рэгенерацыя ўнутраных органаў і сістэм адбываецца ў фазе глыбокага сну – з 23:00 да 03:00. Калі вы кладзецеся спаць пазней, вы пазбаўляеце арганізм магчымасці аднавіцца.

І памятайце: ніякіх пераводаў будзільніка на 10 хвілін! Трэба ўставаць адразу, без «я яшчэ пакачаюся». У ранішнія гадзіны пераважае фаза хуткага сну, які з’яўляецца фрагментарным і няякасным.

здоровый сон

Незвычайныя будзільнікі

Любіце папесціцца раніцай у цёплай пасцелі і без канца перакладаеце будзільнік? Можа быць, ён проста не спраўляецца са сваёй функцыяй і вам патрэбна новая прылада. Раскажам аб тройцы цікавых варыянтаў!

Бясшумны будзільнік. Перад сном вы апранаеце на палец парсцёнак, які завібрыруе ў патрэбны час. Для яго адключэння трэба дзёрнуць рукой, але калі вы не ўстанеце, вібрацыя пачнецца зноў, для адключэння якой трэба будзе трэсці рукой ўсё мацней.

Лятаючы будзільнік. Гэта прылада ў патрэбны час пачне гучна галасіць, а пасля чаго яе верхняя частка з пластмасавым прапелерам паляціць уверх. Каб выключыць такі будзільнік, трэба схапіць прапелер і засунуць яго назад у гадзіннік.

Светлавы будзільнік. За паўгадзіны да ўздыму прылада пачне заліваць пакой мяккім святлом, ствараючы ілюзію абуджэння з першымі прамянямі сонца. Ва ўстаноўлены час пачынаюць гучаць гукі прыроды ці радыё.

световой будильник

Травяныя настоі для добрага сну

Калі вы пакутуеце ад бессані, мы настойліва раім вам завесці карысную звычку і піць перад сном травяную гарбату. Такі рытуал карысны не толькі для сну, але і для здароўя ўсяго арганізма, бо гаючая сіла травы дабратворна ўздзейнічае на ўнутраныя органы і нервовую сістэму. Але памятайце, што перад ужываннем тых ці іншых траў, трэба пераканацца, што ў вас няма супрацьпаказанняў.

? Валяр’яна. Для настояў і гарбаты лепш выкарыстоўваць здробнены корань. Такі напой супакоіць нервовую сістэму, зробіць сон глыбокім і трывалым.

? Рамонак. Лепш выкарыстоўваць раскрытыя кветкі. Настой рамонкавага адвара рэкамендуецца піць за 1-2 гадзіны да сну.

? Меліса. Дастаткова 3-4 лісцікаў расліны, якія трэба заліць шклянкай цёплай вады, даць настаяцца 15 хвілін, піць павольнымі глоткамі за 1 гадзіну да сну.

? Чабор. Выкарыстоўваецца ў адварах і чаях, калі патрабуецца пазбавіцца ад бессані, выкліканай фізічным або разумовым ператамленнем.

Начнікі і будзільні

Спаць чалавек павінен у цемры – гэта аснова здаровага сну. Увечары ў арганізме павышаецца ўзровень мелатаніна, што дапамагае нам расслабіцца і заснуць. Калі ў гэты час сутак вы выкарыстоўваеце шмат святла (асабліва халоднага), выпрацоўка мелатаніна будзе душыцца. Ваша задача – не перашкаджаць натуральнаму працэсу выпрацоўкі мелатаніна.

Трэба імкнуцца не выкарыстоўваць начнікі, у спальні лепш павесіць шчыльныя шторы, якія абароняць ад яркага святла поўнага месяца і ліхтароў. Але калі ў вас маленькае дзіця, якое баіцца цемры, не трэба яго мучыць – можна купіць начнік, каб малы спакойна спаў, а потым паступова адвучаць яго ад гэтай звычкі.

Для спальні трэба выбіраць свяцільні з цёплай светлавой тэмпературай. Асвятленне з перавагай цёплых тонаў ўздзейнічае на псіхіку чалавека супакойваючы. Таму літаральна 10-20 хвілін у «цёплым» няяркім святле дапамагаюць расслабіцца, супакоіцца і прыгатавацца да сну.